Moje pytanie jest takie : rozleciało się sprzęgło nie wiem czy jest dobra ta sprężareczka układ jest szczelny. Radzicie kupic całą używana sprężarkę z gwarancją rozruchową czy jest możliwość sprawdzenia mojej sprężarki i kupienie samego sprzęgła ?? No i jeszcze jedno czy te końcówki 1j0 820 803 K/F czy inne mają jakiś wpływ ?? inne mocowania wyjścia czy kostka przyłączeniowa ?? Czy mam kupić dokładnie taką 1j0 820 803 K? Pozdrawiam Sylwek.
Jak układ jest szczelny i przed odpadnięciem sprzęgła nie było ze strony sprężarki jakich dziwnych odgłosów, to ja bym kupił samo sprzęgło i założył do tej sprężarki, którą masz teraz.
Akcja z wymianą sprężarki na nową lub regenerowaną powinna być sprzężona z płukaniem układu i wymianą osuszacza. Ortodoksi klimatyzacyjni zalecają też wymianę zaworu rozprężnego i skraplacza (ponoć nie da się dokładnie wypłukać), ale to można by w razie czego zostawić.
Jak ja u siebie wymieniałem w zeszłym roku sprężarkę na nową (fabrycznie), to płukanie układu, wymiana osuszacza i skraplacza były podstawą do uznania gwarancji na kompresor. Do tego wymieniłem też zawór rozprężny. No i dostałem w zakładzie gdzie robiłem całą akcję zalecenie, że po zrobieniu 1500 km mam się zgłosić i jeszcze raz wymienić osuszacz. Na razie nie wymieniałem choć już mija rok jak jeżdżę z nowym kompresorem.
Aha, mój nowy kompresor ma na końcu inne oznaczenie literkowe niż miał stary. Nie pamiętam już jaka to jest litera, ale wszystko działa bez problemu.
Silut Rok temu rozleciało mi się sprzęgło klimatyzacji i chciałem wymienić na nowe ale wieloklin który wychodzi z kompresora był taki zjechany że musiałem kupić używkę. Dałem 250zł i narazie śmiga
Obeszło się bez "płukaniem układu i wymianą osuszacza" ? też kupiłem używkę za 150 z przesyłką i 30 dni gwarancji rozruchowej takie same oznaczenia jak w mojej. Zobaczymy jak zagra
Nie wiem jakie przyczyny ale środek sprzęgła się rozsypał więc nie robiła ciśnienia tylko w moim przypadku tak bylo od zakupu auta a teraz zaczyna się żar wiec się sam sprężam z naprawą.
witam koledzy !
niechce nowego tematu zakłądać, więc piszę tutaj.
po włączeniu Klimatyzacji słychać dzwine piszczenie a przy wyłączeniu chrupnięcie, stawiam na sprzegło klimatyzacji, tylko teraz pytanie czy jest to wykonalne samemy czy lepiej oddać w ręce fachowaca ?
KrawaT, Witam cię.Jeśli chodzi o wymianę kompletnego sprzęgła klimatyzacji to nic trudnego;musisz zwolnić napinacz paska wielorowkowego,odkręcić nakrętkę M8 następnie zakładasz ściągacz na koło pasowe sprężarki i po sprawie aha jeszcze zostaje do rozpięcia wtyczka.Jeżeli miałbyś tam mało miejsca na założenie ściągacza możesz odkręcić całą sprężarkę i niech sobie wisi na wężach
czyli napinacz w górę, nstępnie kluczyk 8 tam z tego co widziałem sa 2 lub 3 nakrętki.
ściągamy sprzegięłko, kostkę wypinamy i tyl ? Jeszcze jedno pytanko czy coś tam trzeba smarować ? przed zamontowaniem lub po zamontowaniu nowego sprzegła ?
[ Dodano: Czw 24 Maj, 12 08:42 ]
jeszcze jedno pytanko mam, nie zdążyłem jeszcze wymienić sprzęgła niestety, ale teraz mam inny objaw, mianowicie przy odpalaniu na zimnym silniku słychać takie 3 piknięcia zaraz po odpaleniu (dźwięk przypomina sygnał rezerwy) ? pierwszy raz sie spotkałem .
Komentarz